Tips: Hur du lockar fler kunder via din Bokily-sida

Att synas är en sak – att konvertera besökare till bokningar är en annan. Här är några smarta tips för att optimera din Bokily-profil och få fler kunder:


1. Använd professionella bilder

Folk bokar med ögonen först. Se till att dina bilder:

  • Är ljusa, tydliga och högupplösta

  • Visar din lokal, dina tjänster eller ditt team

  • Ger en känsla av vad kunden kan förvänta sig


2. Skriv en säljande företagsbeskrivning

Lyft fram det som gör dig unik! Svara på frågor som:

  • Vad specialiserar du dig på?

  • Har du lång erfarenhet eller någon utbildning?

  • Vad tycker dina kunder mest om hos dig?


3. Se till att tjänsterna är tydliga och lockande

  • Ge varje tjänst ett namn som är lätt att förstå

  • Skriv en kort och tydlig beskrivning

  • Lägg till längd och pris för att skapa trygghet


4. Sätt rätt öppettider och gör dig tillgänglig

Om du är öppen och har tider bokningsbara – se till att de syns korrekt. Inaktiva företag får färre bokningar.


5. Samla och visa kundrecensioner

Bra omdömen är guld värda! Be lojala kunder att lämna en recension via Bokily efter avslutad bokning. Visa dem på din profil.


6. Dela din Bokily-länk på dina sociala medier & Google

Använd t.ex. länken: https://bokily.se/yourbusinessname
Lägg den i din bio på Instagram, Facebook, LinkedIn och på Google Business. Ju fler som klickar – desto fler bokar!


7. Använd Bokilys marknadsföringsfunktioner (om tillgängligt)

Premiumanvändare kan få tillgång till kampanjer, rabattkoder och kampanjutskick. Hör med oss om du vill veta mer!


Genom att jobba lite strategiskt med din Bokily-sida kommer du se skillnad – både i trafik och bokningar.

Taggar:
#

Lämna ett svar