Hur hanteras kundrecensioner?

Kundrecensioner är ett kraftfullt verktyg för att bygga förtroende och växa din verksamhet. Bokily gör det enkelt för kunder att lämna feedback – och för dig att hantera den.


Hur lämnar kunder recensioner?

Efter ett genomfört besök skickar Bokily automatiskt ut en förfrågan till kunden om att lämna en recension. Recensionen kan innehålla:

  • Ett betyg (1 till 5 stjärnor)

  • En skriftlig kommentar

  • Möjlighet att lämna feedback anonymt


Var syns recensionerna?

  • På din offentliga företagsprofil

  • Under ”Recensioner” i ditt företagskonto

  • Eventuellt även i sökresultaten om du har höga betyg


Vad kan jag göra som företagare?

  • Svara på recensioner direkt i systemet (offentligt svar)

  • Rapportera olämpliga recensioner som bryter mot Bokilys riktlinjer

  • Använd feedbacken internt för att förbättra tjänster och bemötande


Tips!

  • Tacka kunder som lämnar positiva omdömen

  • Bemöt negativa recensioner professionellt och lugnt

  • Uppmuntra lojala kunder att lämna ärliga recensioner

En transparent och positiv recensionskultur ökar förtroendet – och därmed även bokningarna! 

Taggar:
#

Lämna ett svar