Hantera öppettider och tillgänglighet

Att sätta dina öppettider och din tillgänglighet korrekt är avgörande för att dina kunder ska kunna boka rätt tider. I Bokily har du full kontroll över när du vill ta emot bokningar.


Så ställer du in dina öppettider

  1. Gå till Företagsinställningar

  2. Klicka på Öppettider

  3. För varje veckodag:

    • Aktivera eller inaktivera dagen

    • Ställ in start- och sluttid (t.ex. 09:00–17:00)

  4. Klicka på Spara

 Du kan även ställa in lunchpauser eller blockera delar av dagen om du inte vill ta emot bokningar då.


Har du flera anställda? Så fungerar det:

Varje anställd kan ha egna arbetstider!

  1. Gå till Team

  2. Välj en anställd

  3. Klicka på Arbetstider

  4. Ställ in individuella tider för varje veckodag

Detta gör att systemet automatiskt visar rätt tillgänglighet beroende på vem kunden bokar hos.


Tillfälliga ändringar – stäng specifika dagar

Ska du vara ledig eller stänga en hel dag? Gör så här:

  1. Gå till Kalender

  2. Klicka på datumet du vill blockera

  3. Välj Stäng dagen för bokning

  4. Lägg till en anteckning om du vill

Exempel: Stäng för semester, röda dagar eller specialhändelser.


Tips!

  • Se till att uppdatera dina öppettider vid helgdagar och semestrar.

  • Använd “Ej tillgänglig”-blockeringar för pauser mellan kunder eller administrativ tid.

  • Ju mer exakt dina tider är, desto smidigare blir bokningsupplevelsen!

Taggar:
#

Lämna ett svar